close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תפקידו של עורך דין בקניית דירה

מערכת שורשכ אדר ב, תשפב23/03/2022

כאשר אנו ניגשים לביצועה של עסקת נדל"ן, הרי שמדובר באחד מן המהלכים הכלכליים החשובים אם לא החשוב מכולם ולכן גם חשוב תפקידו של עורך הדין בעסקה

תגיות:
צילום: freepik

תפקידו של עורך דין בקניית דירה
כאשר אנו ניגשים לביצועה של עסקת נדל"ן, הרי שמדובר באחד מן המהלכים הכלכליים החשובים אם לא החשוב מכולם, אותם יחווה אדם פרטי. מאות אלפי שקלים, ולרוב מיליוני שקלים מונחים על הכף, וכל פרט ולו הקטן ביותר, עלול להתברר כבעל השפעה ניכרת.

על-כן, מתפקידו של עורך דין מומחה לדיני נדל"ן הוא למעשה להיות שומר הסף עבור לקוחותיו. איש המקצוע אשר יבחן בקפידה את הנכס המדובר, יאתר באם ישנן נורות אדומות הדורשות התייחסות מיוחדות, ויסלול את הדרך לקיומה של עסקה בריאה המשמרת את האינטרס הכלכלי של לקוחותיו.

האם אני מוכרח להיעזר בעורך דין?
נציין כבר מתחילתו של המאמר כי אין כל חוק אשר מורה על שכירת שירותיו של עורך דין נדל"ן בעבור קיומה של עסקת מקרקעין. השלב היחידי ובו נדרשת נוכחותו של איש מקצוע משפטי, היא במעמד החתימה על חוזה המכר בלבד.

ובכל זאת, רבים עודם מעדיפים לצוות לצדם עורך דין נדל"ן לקניית דירה אשר יבחן את טיב העסקה. די בטעות אחת קטנה, כדי שתוביל לקיומה של מחלוקת משפטית ארוכה, סכסוכים ולעתים אף מפח נפש רב המתבטא בהון תועפות.

כדי למנוע זאת, עורך הדין יבצע מספר פעולות אותם נדגים מיד להלן.

בדיקות קנייניות
כאשר מדובר בדירה יד שנייה, מטרתו של עורך הדין היא לבחון אותה מתוך ההיבט הקנייני.

גם נכס מקרקעין אשר מותיר בנו רושם רב, עלול להסתיר בחובו היבטים מסוימים אשר יכולים להעיב על העסקה ואף להפכה ללא כדאית.

הפקתו של נסח הטאבו, היא מבין הפעולות הבסיסיות והראשוניות ביותר אותן מבצע עורך הדין, כאשר הנסח מגולל את סיפורו של הנכס, וחושף את פרטיו המדויקים: מהו גודלו של הנכס? האם ישנה חניה בטאבו? מי הם בעלי הזכויות החוקיים על הכנס? ועוד.

די בבדיקה זו, כדי לגלות שאולי ישנו בעל זכות על הנכס שלא הוזכר בשיחה הראשונה עם בעלי הדירה. בדיקה שכזו יכולה להעלות נתונים מדאיגים על קיומה של חריגת בנייה הנחשבת לעבירה פלילית, או לקיומו של עיקול או שעבוד הרשום על הדירה.

אם פרטים שכאלו עולים ומתגלים, הרי שדין ודברים בין הצדדים והסדרתם בחוזה מכר, יכול להבטיח את שלום העסקה, או מנגד להוביל את הרוכשים לחפש אחר נכס אחר.



בדיקת מיסוי מקרקעין
בדיקה נוספת וחשובה הנערכת על-ידי עורך דין היא לא אחרת מאשר צפי תשלום המס בעבור לקוחותיו.

עבור רבים הדבר נראה תמוה. מילא שנשלם מיסים בעבור מכירת דירה, אולם מדוע שנידרש לשלם מס באשר הוא בעבור רכישה? בנושא זה, חשוב להכיר את מס הרכישה הקיים בישראל, ובדומה לכל מס אחר, גם הוא כפוף למדרגות מס שונות.

בכוחו של עורך דינכם, להעניק לכם תחזית מס מדויקת אשר תספק תמונה כללית מלאה ומדויקת באשר להוצאות הצפויות עם סיומה של העסקה.

ניסוח חוזה מכר
לסיום, כל הפרטים אשר עולים לאורכו של המשא ומתן, כולם ככולם מגולמים אל תוך חוזה מכר המסדיר את החובות והזכויות של הצדדים.

משרד עו"ד מקרקעין מיטל אוטמזגין מספק מעטפת משפטית מלאה לרוכשים, תוך שימת דגש על יחס אישי, זמינות מלאה ודיוק העומד על כל פרט ולו הקטן ביותר בעסקה. משרדה של עורכת דין מיטל אוטמזגין יושב בבאר שבע, ובאפשרותכם ליצור קשר טלפוני לכל בירור וייעוץ.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה